4 lietas, kas vadītājam var palīdzēt uzlabot savu produktivitāti

Autore: Baiba Drēgere – Vaivode | KIC biznesa trenere, Rimi Baltic Group operacionālās izcilības uzlabojumu vadītāja. 

Bieži mēs ar personīgo produktivitāti saistām tikai laika plānošanu un prasmi paveikt pēc iespējas vairāk līdz darba dienas beigām. Patiesībā personīgā produktivitāte ir daudz dziļāka un plašāka joma, kuras pilnveide ļauj gan labāk izmantot mūsu potenciālu, gan dzīvot pilnvērtīgu dzīvi ne tikai darbā, bet arī ārpus tā, gan ilgtermiņā izvairīties no izdegšanas.

Kas vadītājam var palīdzēt uzlabot savu produktivitāti? Kā, iespējams, pat darīt skaitliski mazāk, bet toties daudz vērtīgākus uzdevumus?

 

Dažas lietas, kas strādā man:

1. Pārstāt līmēt plāksterus! Risiniet problēmas ilgtermiņā. 

Līdz pat 50% laika vadītāji pavada, dzēšot ugunsgrēkus - no vienas steidzamas problēmas pie otras. (Proaction International). Bieži vien tās pašas problēmas tieši tādā pašā veidā atkārtojas nākamajā dienā, nedēļā vai mēnesī. Ugunsgrēku dzēšana un administratīvais darbs nozog daudz laika, ko varētu veltīt darbam ar komandu vai vienkārši domāšanai. Risinot problēmas strukturētā veidā, meklējot un risinot pamatcēloņus, vadītāji var izmantot savu laiku, radot daudz lielāku vērtību un mazinot stresu gan sev, gan citiem. 

Arī tādi īslaicīgi plāksteri kā mācības par stresa vadību vai visas komandas aizsūtīšana uz labsajūtas konferenci nav ilgtermiņa risinājumus tad, ja ir ieilgušas vadības procesu problēmas vai resursu nepietiekamība.

 

2. Attīstīt darbiniekus.  

Viens no iemesliem, kāpēc vadītāji izvēlas nedeleģēt darbus, ir konkrēto prasmju trūkums komandā. Uz darbinieku attīstību paraugoties no savas personīgās efektivitātes viedokļa, vadītājs var ieraudzīt jaunu perspektīvu un iespējas. Tā vietā, lai domātu: “Man ātrāk ir pašam izdarīt, nekā skaidrot un pēc tam labot kļūdas,” saskatīt laiku, ko esi veltījis darbinieka apmācībām kā ieguldījumu nākotnē: šodien apmācīju, no rītdienas viņš varēs pārņemt šo manu darbu un man paliks vairāk laika domāšanai. Patīkams bonuss: darbinieku motivācijas līmenis paaugstinās, ja viņiem ir iespēja uzņemties arvien nozīmīgākus pienākumus, redzot, ka vadītājs viņus atbalsta un uzticas un ir ieinteresēts darbinieka izaugsmē. (Forbes)

 

 

3. Gudri izmantot digitālos palīgus. 

Kā Tu plāno savus un savu darbinieku uzdevumus? Kādi ir Tavi instrumenti laika plānošanai? Kā Tu veic piezīmes, lai neviena vērtīgā doma netiktu pazaudēta un būtu viegli atrodama tieši tad, kad nepieciešama? Kā mākslīgais intelekts palīdz Tev ikdienā? Šie ir vērtīgi jautājumi, kurus sev uzdot un pārdomāt, jo tehnoloģijas mums var gan nozagt laiku, gan to būtiski ietaupīt. Nebaidies uzticēt tehnoloģijām to, ko tās dara labāk nekā cilvēks - Tev paliks vairāk laika jaunu ideju un konceptu radīšanai, kas mākslīgajam intelektam nav pa spēkam.

Ja to vēl neesi izdarījis, notestē šodien kādu no MI rīkiem, piemēram, Chat GPT vai CoPilot kāda risinājuma meklēšanai. Pat bezmaksas versijās ir pārsteidzoši labas kvalitātes atbildes.

 

4. Attīstīt savas komunikāciju prasmes un emocionālo inteliģenci. 

Jā, arī EI ir prasmju kopums, ko var attīstīt. Komunikācijas prasmes ir viens no svarīgākajiem vadītāja instrumentiem, kas var palīdzēt (vai tieši otrādi - traucēt) sasniegt vadītāja mērķus. Attīstīta emocionālā inteliģence palīdz mums labāk iejusties kolēģu, darbinieku un klientu situācijās. Ne velti, esat noteikti dzirdējuši teicienu, ka darbinieks nāk strādāt uz uzņēmumu, bet aiziet prom no vadītāja. Slikta komunikācija ir viens no šīs situācijas primārajiem cēloņiem.

Veiksmīgāk izprotot situācijas no dažādiem skatu punktiem, komunikācija, diskusijas un lēmumu pieņemšana ir daudz efektīvākas un bieži vien notiek ātrāk, ietaupot vadītājam gan laiku, gan enerģiju, gan dažas labas nervu šūnas.

Lai izdodas uzlabot savu produktivitāti un mazināt izdegšanas risku!

 

Mācies Baibas praktiskos rīkus kursos:

Personīgā efektivitāte | Kā nenonākt līdz izdegšanai

Efektīva struktūrvienības vadīšana

Produktīva Pakalpojumu Vadīšana | Vadītājiem – procesu un klientu servisa uzlabošanai

 

Interesē komandas mācības: Komunikācijas, problēmu risināšanas, procesu uzlabošanas tēmās, sazinies šeit.