Pasaules un Latvijas ekspertu praksē balstīta mācību programma dažādu līmeņu vadītājiem. No problēmu definēšanas līdz uzlabojumu ieviešanai!
Klientu apkalpošanai
Procesu uzlabošanai
Rīki pakalpojumu efektivitātei
Algoritms problēmu risināšanai
produktivitātes paaugstināšana un efektivitāte,
procesu pilnveide,
LEAN metožu pielietojums un
nepārtrauktu uzlabojumu kultūras veidošana un nostiprināšana.
Programmas mērķis
Sniegt zināšanas un prasmes:
- Iniciēt
- Izvērtēt
- Uzsākt
- Vadīt un realizēt konkrētas produktivitātes paaugstināšanas aktivitātes/ projektus
- Izprast un stiprināt nepārtrauktu uzlabojumu kultūras veidošanu
Sagaidāmais rezultāts pēc mācībām:
- Dalībnieki ir kļuvuši par produktivitātes kultūras vēstnešiem un ir apguvuši uzlabošanas projektu realizēšanai nepieciešamās prasmes
- Dalībnieki mācību laikā ir iniciējuši un īstenojuši vai uzsākuši uzlabojumu projekta realizēšanu savos uzņēmumos
Prasmes, ko stiprina šī programma
Analītiskā domāšana
Attīsta prasmi analizēt datus un novērtēt problēmas avotus un sekas, izmantojot procesu statistikas un analīzes rīkus.
Projektu vadība
Projektu plānošana, vadība un uzraudzība.
Problēmu risināšana
Prasmes identificēt problēmas saknes un veikt konkrētus pasākumus to risināšanai, optimizējot procesus.
Datu analīze un interpretācija pusēm
Prasme vākt, analizēt un interpretēt datus, lai pieņēmtu informētus, uz datiem balstītus lēmumus par procesa uzlabošanu.
Sadarbība un komunikācija
Efektīvi sadarboties ar dažādām interesētajām pusēm un skaidri komunicēt gan arī vadības līmenī, gan arī ar darbiniekiem, kuri piedalās projektā.
Sistēmas domāšana
Prasme vērēt procesus kā sistēmu, kas ir savstarpēji saistīta.
1# diena | Produktīvas uzlabojumu kultūras pamatnosacījumi
Kāpēc uzņēmumi nolemj pievērsties produktivitātes tēmai? Ko nozīmē produktivitāte un ko tā dod?
- Ieinteresētās puses un viņu vajadzības: klienti, darbinieki, īpašnieki
- Saikne starp uzņēmuma stratēģiskajiem mērķiem un produktivitātē balstītas uzņēmuma kultūras veidošanu.
Kas palīdz un kas traucē uzņēmumiem kļūt produktīvākiem?
- Izaicinājumi produktivitātes paaugstināšanai
- Produktivitātes definīcija
- Produktivitātes veicināšanas pieejas – Lean un 6Sigma
- Ar ko sākt? Kas ir klients un kādi ir klientu tipi
- Klienta balss (VoC jeb Voice of customer)
- Nozīme, radot vērtību klientam
- Klienta balss izzināšanas process un metodes
Nepārtraukto uzlabojumu praktiķis un entuziasts
2# diena | Problēmas definēšana (DEFINE). Uzlabojumu projektu pamatsoļi
Uzlabojumu projektu pamatsoļi
- Uzlabojumu projektu elementi – kas ir nepieciešams, lai veiksmīgi realizētu uzlabojumu projektu
- Uzlabojumu projektu veidi pēc satura un apjoma
- Uzlabojumu projektu pamatsoļi. DMAIC nozīme
Problēmas definēšana
- Problēmas definēšanas soļi un rīki
- Problēmas definēšanas 'piltuve'
- Projekta mērķa un mērījumu noteikšana
Procesi un to vadība
- Procesu domāšana un elementi
- SIPOC
Problēmaskomunikācija
- Argumentēta problēmas komunikācija
- Kāpēc ir svarīgi to risināt tieši tagad?
- Komunicēšanas rīki
- Iespējamā pretestība
Digitālās transformācijas, inovāciju un pārmaiņu eksperts
3# diena | Informācijas un datu vākšana pamatotu lēmumu pieņemšanai (MEASURE)
Dati un mērījumi – Cik liela ir problēma no klienta skatu punkta?
- Mērījumu veidi
- Datu vākšanas soļi
- Kas jāmēra un kā jāmēra?
- Dati avoti
- Datu veidi
- Statistiskie raksturotāji
- Datu attēlošana
Vizuālā vadība
Procesu vizualizēšana jeb kartēšana
Vērtība un zudumi
Biznesa procesu optimizācijas un kvalitātes vadības profesionāle
4# diena | Datu analīze (ANALYSE)
- Problēmu risināšanas kultūra
- Procesa kartes analīze
- Vērtības analīze
- Laika analīze
- Problēmu cēloņu apzināšanas/ meklēšanas metodes
- 5 kāpēc
- Zivs asaka
- Statistiskā un datu analīze
- Argumentēta problēmas cēloņa komunikācija
Pieredzējusi iekšējo procesu trenere – apmācot darbiniekus LEAN un uzlabojot darbinieku prasmes izcila klientu servisa sniegšanā.
5# diena | Uzlabojumu ieviešana (IMPROVE)
- Kas jāzina pirms uzlabojumu plānošanas
- Ideju ģenerēšana un rīku pielietojums
- Uzlabojumu izvēle, alternatīvas un testi
- Nākotnes procesa izveide un novērtējums
- Uzlabojumu plānošana
- Uzlabojumu ieviešana – sagatavošanās
LEAN, 6 Sigma un procesu vadības praktiķe.
6# diena | Ieviesto uzlabojumu uzraudzība un kontrole (CONTROL)
- Kas ir kontrole un kāpēc ir nepieciešama veikto uzlabojumu uzraudzība un kontrole
- Uzraudzības un kontroles metodes (kontrolsaraksti, vizuālā vadība, KPI)
- Darbinieku iesaiste ieviesto uzlabojumu uzturēšanā un pilnveidē (5 minūšu sapulces, informatīvās tāfeles)
- Standartizācija, SOP, uzraudzības/reaģēšanas plāni, auditi un sertifikācijas – nozīmīga ieviesto uzlabojumu uzturēšanas sastāvdaļa
- Sakārtotas dokumentācijas nozīme pēc uzlabojumu projektu īstenošanas
LEAN un efektivitātes ieviešanas eksperts ar ilggadēju pieredzi degvielas nozarē
7# diena | Nepārtrauktu uzlabojumu kultūras veidošana un uzturēšana. Dalībnieku projektu prezentācijas
Programmas kopsavilkums, dalībnieku refleksija
Kaizen – nepārtrauktu uzlabojumu kultūras veidošana un uzturēšana
- Nepārtrauktu uzlabojumu process
- Pārmaiņas un ar tām saistīto emociju cikls
- Pārmaiņas un iekšējās kultūras mijiedarbība
- Sekmīgu pārmaiņu priekšnoteikumi
Uzlabojumu idejas un to apkopošana
Dalībnieku prezentācijas par realizētajiem un plānotajiem projektiem/aktivitātēm. Trenera un grupas biedru ieteikumi, diskusijas
Projekta noslēguma ziņojums
LEAN, 6 Sigma un procesu vadības praktiķe.
Pārmaiņu ieviešana
- Lai radītu pozitīvas pārmaiņas sava uzņēmuma procesos, mācību laikā aicinām ieviest apgūto praksē. Lai šis sarežģītais uzdevums būtu vienkāršāks, katram no programmas dalībniekiem ir iespēja papildus saņemt 2 h ilgu konsultāciju pie jebkura no programmas treneriem par kādas metodes, procesa vai pārmaiņu ieviešanu savā uzņēmumā.
- Mācību starplaikos tiek doti uzdevumi - procesu uzlabošanas testēšanai praksē.
- Noslēguma dienā dalībnieki prezentē uzņēmumā ieviestās vai plānotās pārmaiņas un saņem atgriezenisko saiti, kolēģu un trenera ieteikumus.
Digitālās transformācijas, inovāciju un pārmaiņu eksperts
Nepārtraukto uzlabojumu praktiķis un entuziasts
LEAN, 6 Sigma un procesu vadības praktiķe.
LEAN un efektivitātes ieviešanas eksperts ar ilggadēju pieredzi degvielas nozarē
Pieredzējusi iekšējo procesu trenere – apmācot darbiniekus LEAN un uzlabojot darbinieku prasmes izcila klientu servisa sniegšanā.
Biznesa procesu optimizācijas un kvalitātes vadības profesionāle
Kļūsti par produktivitātes kultūras vēstnesi un apgūsti uzlabošanas projektu realizēšanai nepieciešamās prasmes.
Dalībnieki mācību laikā ir iniciējuši un īstenojuši vai uzsākuši uzlabojumu projekta realizēšanu savos uzņēmumos.
Teicami organizēti mācību kursi! Mani viss apmierināja, jo ir redzams kursu pielietojums dzīvē. Esmu apguvusi DMAIC procesus un to (metožu, rīku) pielietošanas iespējas. Katru metodi varēju pielietot dažādiem procesiem. Vairākas idejas izmantoju iestādes stratēģijas izstrādes laikā un sagatavojot klientu apmierinātības aptauju.
Savukārt pie projekta izstrādes bija iespēja risināt savu problēmu, uzlikt to uz papīra, saņemt pasniedzēja komentārus, labojumus, dalībnieku jautājumus. Ļoti interesanti.
Patiešām teicama pasniedzēju komanda un programmas saturs.
Visumā kursu vērtēju uz 9- teicami, lai vienmēr paliktu iespēja attīstībai!
Inese Saulīte
Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija, Attīstības daļas vecākais eksperts/analītiķis
Dalības maksa
Piesakies nākamajai vadītāju grupai
Biežāk uzdotie jautājumi
Kas ir iekļauts cenā?
- Dalība mācībās, materiāli drukātā un elektroniskā veidā, atbilstošas mācību telpas un aprīkojums, biznesa pusdienas, kafijas pauzes, kā arī iespēja iegūt sertifikātu.
- Konsultēšanās ar ekspertiem mācību laikā
- 2h individuālas konsultācijas meistardarba izstrādes atbalstam
- Slēgta Whatsapp grupa pieredzes apmaiņai ar grupas biedriem
- Pieeja mācību e-videi un materiāliem elekroniski mācību laikā un gadu pēc mācībām
- Iespēja iesaistīties ekskluzīvā Biznesa Klases klubā - domubiedru grupā visiem KIC ilgtermiņa programmu absolventiem
- Digitālais LinkedIn sertifikāts
Kā notiek pieteikšanās process?
Vadītāju uzņemšana mācībās notiek visa gada garumā, gadā organizējot 1-3 mācību grupas 10 - 14 vadītāju sastāvā.
- Aicinām pieteikties laicīgi, lai garantētu savu vietu mācībās.
- Pieteikšanās notiek KIC mājaslapā, telefoniski vai sazinoties ar savu klientu konsultantu.
- Pirms mācību uzsākšanas notiek individuāla intervija ar programmas vadītāju par Jūsu pieredzi, izaicinājumiem un attīstības vajadzībām.
- Lai dalībniekus labāk noorientētu programmas saturā un veidotu saliedētu grupas dinamiku Jūs būsiet aicināts uz grupas pirmsmācību tikšanos.
Cik intensīvs ir mācību grafiks?
7 moduļi 5 mēnešu garumā
Mācību dienas norisinās 1-2 reizes mēnesī, ar iespēju izmēģināt praksē apgūto mācību starplaikos.
Netiekot uz kādu no moduļiem - to ir iespēja apgūt ar nākamo grupu.