Brīdī, kad izvēlamies kādu tehnoloģiju vai ieviešam sistēmu, tā principā jau ir vakardiena. Nemitīgas pārmaiņas un tehnoloģiju izmantošana savā labā ir jaunais normālais.
Taču tehnoloģijas pašas par sevi neko nerisina, tām jābūt atbilstošām uzņēmuma vajadzībām un cilvēkiem tās ir jālieto. Ir jāmeklē atbilstoši rīki un sadarbības partneri, gudri jāvirza pārmaiņas un jāpielieto instrumenti, kas ļaus projektu veiksmīgi realizēt.
Praktiskā digitālā transformācija
Unikāla 3 mēnešu attīstības programma vadītājiem, kas vēlas veiksmīgi saplānot un realizēt digitālās transformācijas projektus uzņēmumā. Mācības balstītas Latvijas un pasaules labākajā praksē, apvienojot pārmaiņu, projektu un cilvēku vadības rīkus ar tehnoloģiju instrumentiem.
Problēmas, ko mācību programma palīdzēs risināt:
Programmas moduļi
Populāri tehnoloģiju instrumenti – rīku pārskats | 1 diena
Veiksmīga digitālās transformācijas projekta praktiskā vadība | 2 dienas
Vērtību pievienojoša digitālā attīstība un transformācija | ½ diena tiešsaistē
Digitālā attīstība un transformācija kā mērķtiecīga pārmaiņu vadība | 2 dienas
Piegādātāju izvēle un vadība | 1 dienas
Programmas saturs
Projekta vadīšanas kultūra, cilvēkresursi un dzīves cikls | Pēteris Rimšs, 1 diena
- Projektu vadības pieejas: waterfall vs agile vs hibrīds.
- Projektu vadīšanas kultūra organizācijā.
- Projekta vadītāja profils – kompetenču domēni.
- Projekta dzīves cikls.
- Ieinteresēto pušu identificēšana un vadība.
- Cilvēkresursu vadība:
a. Iekšējie resursi un/ vai ārpakalpojums
b. Projekta komandas vadība un motivācija
- Projekta uzsākšana:
a. Biznesa mērķis vs stratēģija
b. Projekta mērķa definēšana (SMART) un rezultātu izvērtēšanas kritēriji.
Vērtību pievienojoša digitālā attīstība un transformācija | Miķelis Bendiks, ½ diena, tiešsaistē
Ieskats digitālās transformācijas tēmā
- Digitālās transformācijas spēles laukums.
- Digitālā transformācija – interesanti un saistoši piemēri pasaulē un Latvijā.
- Digitālās transformācijas pamatelementi.
- Digitālās transformācijas izpausmes (domēni):
a. Klientu pieredze
b. Iekšējo procesu organizācija
c. Darbinieku pieredze
- Digitālās transformācijas ietekme uz dažādām uzņēmuma funkcijām.
- Uzņēmuma digitalizācijas un procesu automatizācijas nozīme, iespējas un skaidrojums.
- Digitālā transformācija un drošības jautājumi, kas jāņem vērā:
a. Fiziskā drošība
b. Datu drošība
- Digitālā attīstība un transformācija kā uzņēmuma pārmaiņu ceļš:
a. Ceļa karte
b. Nepieciešamie resursi
c. Domāšanas veids
d. Kļūdas un izgāšanās
Izpratnes veicināšana caur pieredzi – darbnīca dalībnieka uzņēmuma situācijas analīzei:
- Uzņēmuma digitālā brieduma novērtējums – esošā situācija, iespējas un draudi.
- Lietotāju – klientu, darbinieku, vadītāju – profilu veidošana.
- Dalībnieku prezentācijas un grupas diskusija.
Populāri tehnoloģiju instrumenti – rīku pārskats | Tatjana Hrističa un Sniedzīte Vilmane, 1 diena
- Digitālie paraksti.
- Autentifikācijas risinājumi.
- ERP (Enterprise resource planning).
- CRM (Customer relationship management).
- Procesu/darba plūsmas un dokumentu pārvaldība.
- Digitālie instrumenti e-komercijas attīstībai uzņēmumā.
- Analīzes rīki & BI.
- Integrāciju/datu kvalitātes nozīme.
- Licencēti risinājumi vs atvērtā koda risinājumi.
- Tirgū pieejamie risinājumi vs individuālie risinājumi: plusi un mīnusi ilgtermiņā, lēmuma iespējamais algoritms.
- IT risinājumu dzīvescikls – ko tas nozīmē.
- Ar ko biznesa vadītājiem ir jārēķinās, ieviešot tehnoloģiju projektus (cēloņu un seku diagramma).
- Biznesa lēmuma pieņemšanas process par vispiemērotākā tehnoloģiju risinājuma izvēli.
- Populāri mīti tehnoloģiju projektu ieviešanā un kā mazināt risku, kas saistīts ar strauju neplānotu izmaksu pieaugumu.
Digitālā attīstība un transformacija kā mērķtiecīga pārmaiņu vadība I I Miķelis Bendiks, 1 diena
-
Pārmaiņu vadība vs digitālās transformācijas vadība – kopīgais un atšķirīgais
-
Metodes pārmaiņu procesa virzīšanai un praktisko risinājumu radīšanai:
a. Dizaina domāšanas pieeja
b. Uzlabojumu apsekošana un darbības pielāgošana
c. Ietekmes un rezultātu mērīšana – kā izvērtēt sasniegto?
Mājasdarbs
- Digitālie līderi – pārmaiņu virzīšana.
- Digitālās kultūras veidošana.
- Riski un zināmie izaicinājumi:
- Dalībnieka uzņēmuma digitālās transformācijas ceļa kartes precizēšana.
Projekta plānošana, izmaiņas un noslēgums | Pēteris Rimšs, 1 diena
Risku vadība:
a. Identificēšana un novērtēšana: Risku reģistrs
b. Stratēģijas un kontrole
Projekta tvērums un laika plāns:
a. Strukturēšana WBS
b. Aktivitāšu plāns un Ganta diagramma
c. Izpildes kontrole: klasiskā vs iteratīvā
Izmaksu vadība:
a. Budžets un izmaksu prognozes
b. Naudas plūsmas plāns
Izmaiņu vadība:
a. Identificēšana un dokumentēšana
b. Lēmumu pieņemšana un ieviešana
Noslēgums un nodošana biznesam:
a. Projekta piegāžu nodošana biznesam:
b. Projekta izvērtējums: noslēguma ziņojums un atskaites
c. Projekta komandas novērtēšana
Programmas noslēgums un izvērtējums.
Piegādātāju izvēle un vadība | Tatjana Hrističa, 1 diena
Tirgus izpēte un piegādātāja izvēle
- Tirgus izpēte.
- Iepirkumu priekšmeti.
- Iepirkums – normatīvi un procesa vadība (Mercell iepirkumu sistēma):
a. Valsts iepirkums vs privāts iepirkums
b. Iepirkuma prasības
c. Vērtēšanas kritēriji
- Izmaksu aplēses un veids (time & material, fiksētā maksa u.c.).
Prasību definēšana piegādātājiem
- Esošie procesi vs vēlmes un vajadzības:
a. Esošo procesu apzināšana/ analīze un trūkumu identificēšana
b. Nākotnes vēlamie procesi/ procesu soļi un sasniedzamie mērķi procesa uzlabošanā
c. Nākotnes vajadzību prioritizēšana/ svaru piešķiršana
- Prasību identificēšanas metodes, to būtība un pielietošana.
- Prasību grupas:
a. Funkcionālās prasības
b. Tehniskās prasības
c. Standarti
- Prasību izpildes akceptēšanas kritēriji.
- Prasību definēšanas darbnīca un dokumentēšana.
Digitālā attīstība un transformacija kā mērķtiecīga pārmaiņu vadība II | Miķelis Bendiks, 1 diena
-
Pārmaiņu vadība vs digitālās transformācijas vadība – kopīgais un atšķirīgais
-
Metodes pārmaiņu procesa virzīšanai un praktisko risinājumu radīšanai:
a. Dizaina domāšanas pieeja
b. Uzlabojumu apsekošana un darbības pielāgošana
c. Ietekmes un rezultātu mērīšana – kā izvērtēt sasniegto?
Treneri
Digitālās transformācijas, inovāciju un pārmaiņu eksperts
Pieredzējusi informācijas sistēmu izstrādes vadītāja
Eksperts ar vairāk kā 15 gadu pieredzi mārketinga, IT, banku, publiskā sektora un farmācijas nozares projektu vadībā.
E-komercijas biznesa vadītāja Mēness aptiekā un uzņēmumu digitālā mārketinga konsultante.
"Lielisks ieskats digitālās “virtuves” dzīvē. Iegūta sapratne par IT nozares un biznesa sadarbības formātiem un metodēm.
Visnoderīgākā bija piegādātāju izvēles un vadības kursa sadaļa. Tā kā neesmu IT jomas ‘guru’, gribējās saprast, kā tas notiek un darbojas. Dienas laikā pasniedzējs daloties ar savu reālo pieredzi devis unikālo priekšstatu par piegādāju izvēles iespējamiem metodēm, formātiem, tehnoloģijām un pieejas niansēm sadarbojoties ar pakalpojumu sniedzējiem.
Visas kursa mācību dienas bija noderīgas, tēmas atbilstoši saplānotas. Dažas lietas, tādas kā projektu vadība arī bija vērts atcerēties.
Par programmas treneriem, droši var teikt, ka savas jomas kompetenti speciālisti.
No visām iegūtajām mācību zināšanām jau uzreiz esam sākuši praktizēt:
1. Mērķu sasniegšanai - strukturēta, detalizēta un konsekventa plānošana iesaistot komandas dalībniekus.
2. Ņemot vērā ikdienas rutīnu, laika trūkumu - neizmirstam par priekiem, no tā, ko darām un kopā svinam katru, kaut nelielo sasnieguma rezultātu!
Mūsdienu vadītājs ir sava veidā tilts, kas savieno visu pušu vajadzības, prasības un vērtības ar mūsdienīgajām tehnoloģijām, kas nepārtraukti attīstās. Lai arī vadītājs varētu nodrošināt un nepārtraukti uzlabot "satiksmi" starp visām pusēm - pašam nepārtraukti ir jāattīstās!"
Jurijs Mitrofanovs
Sadales tīkls Tehnisko datu un sistēmu daļas vadītājs
Pieteikšanās
Piesakies nākamajai vadītāju grupai
No pavasara
Meklē kaut ko citu?
Pastāsti mums par savu vajadzību un pielāgosim Tev kursu individuāli
Biežāk uzdotie jautājumi
Kas ir iekļauts cenā?
- Dalība mācībās pamatā klātienē, mācību materiāli, atbilstošas mācību telpas un aprīkojums, biznesa pusdienas, kafijas pauzes.
- Digitālais LinkedIn sertifikāts
- Konsultēšanās ar ekspertiem mācību laikā
- Slēgta WhatsApp grupa pieredzes apmaiņai ar grupas biedriem
- Pieeja mācību e-videi un materiāliem elekroniski mācību laikā un gadu pēc mācībām
- Iespēja iesaistīties ekskluzīvā Biznesa Klases klubā - domubiedru grupā visiem KIC ilgtermiņa programmu absolventiem, līdzīgi domājošiem uzņēmējiem.
Kā notiek pieteikšanās process?
Vadītāju uzņemšana mācībās notiek visa gada garumā, gadā organizējot 1-3 mācību grupas 10 - 15 vadītāju sastāvā.
- Aicinām pieteikties laicīgi, lai garantētu savu vietu mācībās.
- Pieteikšanās notiek KIC mājaslapā, telefoniski vai sazinoties ar savu klientu konsultantu.
- Lai dalībniekus labāk noorientētu programmas saturā un veidotu saliedētu grupas dinamiku Jūs būsiet aicināts uz grupas pirmsmācību tikšanos pirmās dienas noslēgumā.
Ko nozīmē ES līdzfinansējums?
Šai grupai noteiktu nozaru uzņēmumiem pieejams ES līdzfinansējums 30 - 70% apmērā. Galvenie kritēriji, lai kvalificētos ES līdzfinansējumam mācībām ir nodokļu parādu un zaudējumu neesamība, kā arī atbilstība atļautajām nozarēm. Līdzfinansējuma apjomu ietekmē uzņēmuma lielums (visas grupas ietvaros).
ES līdzfinansējuma gadījumā - sākotnēji uzņēmumam jāsedz pilna mācību summa asociācijai, savukārt līdzfinansējuma daļas atmaksa notiek vidēji 3 mēnešus pēc mācību absolvēšanas.
Lai pārbaudītu ES līdzfinansējuma iespējamību Jūsu uzņēmumam, sazinieties ar mums.
Vai šī programma paredzēta arī augstākā līmeņa vadītājiem?
Šajās mācībās vairāk pievērsimies operatīvajai vadībai digitālās transformācijas kontekstā. Tāpēc pamatā tā vairāk būs piemērota vadītājiem un speciālistiem, kuru tiešajā atbildībā ir digitālās transformācijas projektu un procesu virzīšana uzņēmumā. Mazākos uzņēmumos, kur vadītājs un īpašnieks ir arī darītājs - programmas saturs būtu piemērots viņiem.