Rakstiskā saziņa

Tēma, kas kļuvusi par būtisku sastāvdaļu ikvienam klientu apkalpošanas speciālistam, biroja vadītājam vai darbiniekam, kam ikdienā raktiski jākomunicē ar partneriem, klientiem un kolēģiem.

Jo nekorekts, neprecīzs teksts ne vien var nokaitināt sarunas partneri, bet arī likt zaudēt darījumu vai pat reputāciju.

Rakstā KIC treneres, ilggadējas Tet redaktores Lindas Jansones padomi labas vēstules pamatelementiem.

 

Ko vēlas mans sarakstes partneris, saņemot vēstuli vai jebkuru citu rakstisku ziņu?

  • Izlasīt to ātri
  • Lai viss ir skaidrs un saprotams
  • Justies sadzirdēts un novērtēts
  • Saņemt skaidru atbildi uz jautājumu – kas notiks tālāk?
  • Sajūtu, ka ziņu rakstījis profesionālis, kuram var uzticēties

Kuras vēstules paliek e-pastos un aploksnēs neizlasītas?

  • Pārāk garas
  • Bezpersoniskas
  • Uzrakstītas neatbilstošā stilā un ar kļūdām
  • Neestētiskas 
  • Nesaprotamas

Kas man palīdzēs uzrakstīt veiksmīgu ziņu un sasniegt savu mērķi?

  • Sarakstes partnera vajadzību izpratne
  • Prasme formulēt savu domu skaidri un koncentrēti
  • Paņēmieni, kā vērsties pie konkrētā sarakstes partnera
  • Metodes, kā sakārtot ziņas tekstu
  • “Maģiskie vārdi” – valodas līdzekļi, kas piesaistīs lasītāja uzmanību

Kuras ziņas e-pastos parasti atliekam uz “kaut kad vēlāk” un visbiežāk tā arī neizlasām?

Garas, sarežģītas, bezpersoniskas vai – tieši otrādi – pārāk uzmācīgi draudzīgas. 
Kad lasām vēstuli vai e-pasta ziņu, mēs nesaņemam tikai informāciju vai atbildi uz savu jautājumu. Vispirms mēs saņemam sajūtas un emocijas. Mēs gribam justies novērtēti, saprasti; skaidri saprast ziņu un zināt, kas notiks tālāk. Sajūtu, ka esmu svarīgs, ziņa rakstīta tieši man un ar rūpēm par mani.

Kā atrast vidusceļu – kā uzrakstīt ziņu, kura rada labas sajūtas un sniedz vērtīgu informāciju?

 

 

 

Saistītie kursi: