Digitālā nedēļa: daži fakti un secinājumi

 

Šobrīd Latvijā norisinās Digitālā nedēļa, kuras laikā tiek aktualizēta digitalizācijas nepieciešamība gan no personiskā, gan uzņēmumu aspekta.

Padalāmies ar dažām atziņām no pasākumu runātājiem par šī brīža tendencēm:

  • Prasmju celšana ir pirmais solis virzienā uz uzņēmuma digitalizāciju

  • Latvija diemžēl tieši uzņēmumu vadītāju digitalizācijas prasmju kontekstā vidēji ir salīdzinoši zemā līmenī
  • Viens ir strādāt digtāli un attālināti, kas pavisam cits ir to darīt gudri un efektīvi. Bieži vadītājam un darbiniekiem trūkst zināšanas, lai pēc būtības izvērtētu

  • Darbinieka zināšanu līmenis ir spogulis tam, kāda pieeja un attieksme pret digitālajiem rīkiem ir vadītājam.
  • Vienīgā ilgtspējīgā stratēģija ir digitālā stratēģija
  • Lai darbinieki neapjuktu ieviešot digitalizāciju, ir jābūt skaidram plānam un atbildīgajam, kas atbalsta, vadot procesu un parādot virzienu

  • Nebaidieties atzīt to, ka kaut ko nezināt.

  • Nebaidieties eksperimentēt ar saviem darbiniekiem – ļaujiet viņiem izmēģināt rīkus un iespējas.

  • Uzņēmumam ir jāsaprot, kādam nolūkam digitālie rīki ir nepieciešami. Uzsvars nav uz digitālo transformāciju, bet gan vajadzību. Tehnoloģija ir tikai veids kā vajadzībām piemeklēt risinājumus.

  • Sāciet ar maziem uzlabojumiem, kas dod labu efektu
  • Fokusējieties uz atgriezenisko saiti, lai pilnveidotos
  • Viena no izmaksu komponentēm, ko jāņem vērā, lai izvērtētu, vai ieguldīt tehnoloģijās ir ari potenciālais risks, kas var maksāt loti dārgi (piemēram datu drošības kontekstā)
  • Digitalizācija ir jāskata kopā ar procesu efektivizāciju, loģistiku un visa uzņēmuma sakārtotību. Jo nevar skatīt tikai aisberga redzamo daļu

  • Mūsdienu jaunais termins  -  runāt par digitālo labsajūtu, nevis digitālo paranoju. Kā saglabāt klientam pozitīvu pieredzi, izmantojot pakalpojumus, nevis sajūtu, ka Tevi vajā. 

Lai digitalizētos stratēģiski iesakām mācības vadītājiem: