5 zelta knifi, lai nekļūtu par savu tiešsaistes sarunu slepkavām

Tā ir taisnība, ka vadītāja līderība un spēks izpaužas tad, kad darbs un dzīve mūs pārbauda, nevis tad, kad viss rit gludi. Šādos brīžos viens no vadītāja galvenajiem uzdevumiem ir  komunikācija - ar darbiniekiem, sadarbības partneriem, klientiem - tagad digitālā vidē.

Tā arī ir publiskā uzstāšanās, pie tam, ar papildus grūtību elementiem.

Jebkura Jūsu runa vai saruna ir publiskās uzstāšanās daļa. Jūs saziņas partnerim esat kā uz delnas – “aci pret aci.” Var pamanīt visas nianses. Nekur neizšmaukt, nekur paslēpties.

Tieši tāpēc arī attālinātajā komunikācijā sagatavošanās nozīme ir vēl lielāka.

1. Pamatlietas pirms starta jeb mazas nianses ar lielu vērtību:

 

  • Notīriet kameru
  • Gaismas avotu novietojiet no sāna vai priekšpusē, nekad no aizmugures
  • Veidojiet sev aiz muguras perspektīvu (vismaz 0.5m)
  • Vēlams gaišs fons vai pārdomāti fona elementi. 
  • Fonā - ne par daudz, ne par maz. Radiet vidi, kas nenovērš uzmanību, bet ir jūsu runas virzienu vai uzņēmumu raksturojoša.
  • Pārbaudiet skaņu, mikrofonu, interneta pieslēgumu.
  • Pārbaudiet alternatīvu iespēju pieslēgties mobilajam internetam
  • Vēlamas austiņas trokšņu slāpēšanai

 

2. Sagatavojiet darba vidi!

 

  • Atveriet iepriekš visus dokumentus un failus, kas būs nepieciešami, kad izvēlēsieties share screen funkciju, notestējiet, vai tas strādā jau pirms tam.
  • Videokameru novietojiet acu augstumā. Ja nav pieejams regulējamais galds, varat novietot grāmatas zem datora, lai to regulētu.

 

3. Sagatavojiet sevi – mobilizējiet ķermeni un iesildiet balsi

 

Stabilitāte ķermenī ir nozīmīgs faktors, tāpēc apsēdieties taisnu muguru, kājas stabili uz zemes.

  • Neguliet ar elkoņiem uz galda, tas sasprindzina ķermeni, neļauj runāt brīvi un izmantot žestus
  • Iesildiet balsi ar kādu no runas vingrinājumiem. Piemēram, skaidri izrunājot "Simts siseņu sausā sienā sīc." vai "Šis žagaru saišķis ir mans žagaru saišķis." Te vairāk klasisko vingrinājumu.
  • Izvēlieties apģērbu, kas atšķiras no fona, tā būs vieglāk noturēt klausītāju uzmanību.

 

4. Iegūstiet un noturiet klausītāju uzmanību no pirmās sarunas sekundes

 

  • Publiskā uzstāšanās sākas brīdī, kad 1. dalībnieks pievienojas sapulcei (virtuālai vai klātienes)
  • Atcerieties - enerģija jūsu balsī parāda pārliecību, ieinteresētību un gatavību darbam
  • Sagaidiet katru dalībnieku, kurš pievienojas, sasveicinieties ar viņu, uzrunājiet vārdā
  • Aiciniet ieslēgt videokameras, paskaidrojot, kā tas var palīdzēt savstarpējai komunikācijai
  • Kamēr tiek gaidīti pārējie dalībnieki, vadītājs ir atbildīgs par neformālas sarunas uzsākšanu un uzturēšanu ar dalībniekiem. Lielākos kolektīvos varat uzrunāt dažus konkrētus cilvēkus, vai veidot aktivitāti ar reakcijām (ZOOM funkcija), kāda komentāra uzrakstīšanu čatā vai jautājuma uzdošanu Polls vai Mentimeter sistēmā.
  • Tikšanās noslēgumā aiciniet dalībniekus uzslēgt galerijas skatu, lai pateiktos par uzmanību, izteiktu novēlējumu, tā radot pastiprinātu klātbūtnes sajūtu un personīgāku attieksmi pret katru.

 

5. Sagatavojiet un izmantojiet viegli uztverama vēstījuma struktūru

  • Pirms “ejat gaisā”- atbildiet sev uz jautājumu: “ Es vēlos, lai mani klausītāji atcerētos……ko? ……… Noformulējiet vēlamo rezultātu. Tā būs vieglāk noturēt sarunas fokusu, kā arī neaizmirst pateikt galveno.
  • Runājiet īsos teikumos, tas palīdz klausītājiem vieglāk uztvert un pašam izvairīties no liekvārdības
  • Visu tikšanos būvējiet pēc šāda principa:

 

Viegli uztverama vēstījuma struktūra:

 

Iespēja trenēt savas uzstāšanās prasmes kursā:

Prezentācijas Prasmes Biznesam 

 

 

PIESAKIET KONSULTĀCIJU VAI INDIVIDUĀLU TRENIŅU

Trenere: 

Ina Balamovska

Sniegusi neskaitāmas konsultācijas, publiskās uzstāšanās treniņus individuāli un grupās, sagatavojusi sarunām ar medijiem augsta līmeņa vadītājus, politiķus, un uzņēmumu runas cilvēkus. Tiek dēvēta par pasaules līmeņa profesionāli.