Atskaņas no simpozija Vieda darba vieta

Pateicoties KIC treneres Anitas Gailes uzaicinājumam, mūsu mārketinga projektu vadītājai Ievai bija lieliska iespēja apmeklēt simpoziju VIEDA DARBA VIETA, kas norisinājās pagājušajā nedēļā, un iepazīties ar vairākām spilgtām personībām. Kā mārketingu speciālisti Ievu īpaši uzrunāja darba devēja zīmola tēma.

Galvenās atziņas, kas gūtas no pasākuma:

  • Pagātnē produkta zīmols bija svarīgāks nekā darba devēja zīmols, tagad tie ir līdzvērtīgi, savukārt nākotnē darba devēja zīmols kļūs svarīgāks. Līdz ar to svarīga kļūst sadarbība starp mārketingu un personāla vadību - zīmola platforma iet soli solī ar darba devēja tēlu
  • Uzņēmumam ir jāattīsta spēcīgs darba devēja tēls - nākotnē 50% no jaunajiem darbiniekiem varētu nākt no esošo darbinieku ieteikumiem, tas ļautu samazināt izmaksas piesaistīšanas pasākumos, tādi darbinieki ir lojālāki un jau vairāk zina par uzņēmumu
  • Domājot par savu darba devēja zīmolu jāatceras, ka mūsdienās Talantiem svarīgās lietas ir 1) radoša un dinamiska darba vide 2) izaicinošs darbs 3) konkurētspējīgs atalgojums 4) inovācijas 5) labs atskaites punkts nākotnes karjerai
  • Jāatceras, ka mūsdienās cilvēki ir pieraduši pie tūlītējas uzslavas (Facebook “like” saņem uzreiz), tādēļ vadītājs par labu darbu var uzaicināt pusdienās
  • Svarīgi apbalvot par sasniegumiem, bet tāpat būtiski novērtēt to, ka darbinieki uzņemās risku un kļūdījās. Ja esi kļūdījies, tātad esi mēģinājis kaut ko darīt
  • 20% no darba laika darbiniekiem jāvelta sava darba uzlabošanai vai sevis izglītošanai – var rīkot TEDx mini konferences, kad kāds kolēģis pastāsta pārējiem par kādu grāmatu/filmu/izrādi vai jaunumiem un idejām
  • Darbiniekam uzņēmumā jājūtas kā līdzīpašniekam, lai izjustu atbildību un vēlmi attīstīt uzņēmumu
  • Svarīgi attīstīt uzticamas attiecības ar darbiniekiem - jebkuram darbiniekam vajag pārinieku (buddy), ar kuru kopā iet pusdienās, parunāt par personīgām lietām utt. Zane Čulkstēna, ERDA darba devēja zīmolu konsultante, uzdeva jautājumu “Vai Tev ir labākais draugs uzņēmumā?”