Tikt pamanītam un saņemt atzinību par paveikto darbu ir viena no cilvēka pamatvajadzībām. Tāpat arī ikvienam no mums ir svarīgi turpināt prasmju attīstību un profesionālo izaugsmi. Lai to nodrošinātu, organizācijas ievieš un īsteno regulāras darba snieguma izvērtēšanas un attīstības pārrunas ar darbiniekiem. Šis ir svarīgs process ikvienā uzņēmumā, tomēr tā sekmīgai īstenošanai ir nepieciešams nodrošināt vajadzīgās kompetences vadītājiem, lai process būtu jēgpilns un no tā iegūtu gan darbinieki, gan vadītāji, gan uzņēmums. Kritiskās vadītāju kompetences ir, piemēram, darba snieguma vadīšana, prasmīga jautājumu uzdošana un aktīva klausīšanās, efektīva atgriezeniskās saites sniegšana, darbinieku mērķu izvirzīšana un rezultātu izmērīšana, darbinieku attīstības plānošana un vadīšana.
Prasmīga darba snieguma vadīšana un darbinieku attīstība
Mācību mērķi
- Stiprināt vadītāju prasmes darba snieguma vadīšanā, mērķu uzstādīšanā un mērīšanā, atgriezeniskās saites sniegšanā, komunikācijā, darbinieku attīstības veicināšanā.
- Dalīties ar labāko praksi, ieteikumiem, pieejām un rīkiem, lai paplašinātu mācību dalībnieku izpratni un sniegtu idejas efektīvam darba snieguma vadības un darbinieku attīstības procesam.
- Sagatavot vadītājus nākamajām sarunām ar darbiniekiem, reflektējot par personīgo pieredzi un veicot praktiskos uzdevumus, kas būs pielietojami reālās dzīves pārrunām.
Apmācību laikā dalībniekiem būs iespēja reflektēt par savu pieredzi, dalīties un uzklausīt piemērus un situācijas no reālās dzīves. Dalībniekiem būs iespēja darboties pāros un mazās grupās. Apmācību laikā dalībnieki gatavosies reālās dzīves darbinieku darba snieguma vadīšanas sarunām un atgriezeniskās saites sniegšanai tuvākajā nākotnē. Apmācību ilgums ir viena diena. Apmācību valoda – latviešu.
Programma
- Darba snieguma vadīšana un mērīšana. Pārskats par procesu un tā soļiem, ieteikumi mērķu uzstādīšanai, atsekošanai un rezultāta mērīšanai.
- Darbinieku attīstības veicināšana. Attīstības jomu noteikšana, dažādi attīstības pasākumi, 70-20-10 pieeja kompetenču attīstības plānošanai.
- Prasmīga atgriezeniskās saites sniegšana. Atgriezeniskās saites definīcija, ieguvumi, pielietošana. Dažādas pieejas un formulas atgriezeniskā saites sniegšanai. Biežāk pieļautās kļūdas un ieteikumi to pārvarēšanai.
- Efektīva komunikācija ar darbinieku. Komunikācijas sastāvdaļas, to nozīme ikdienā vadītāja darbā. Prasmīga jautājumu uzdošana darbinieku vadīšanas procesā, aktīvas klausīšanās nozīme un pazīmes.
- Gada pārrunu vadīšana ar darbiniekiem. Ieteikumi vadītājiem, kā vislabāk sagatavoties pārrunām ar darbinieku. Ko darīt un nedarīt pārrunu laikā, kā nodrošināt atklātu dialogu, veicinātu uzticēšanos, darbinieku pašrefleksiju un iesaisti, identificētu izaicinājumus un plānotu panākumus nākotnē.
Zanda Šmate
KIC Biznesa trenere, Personāla vadītāja Inchcape Motors Latvia
Pieteikšanās
Interesē mācības Jūsu komandai