8 padomi par atgriezenisko saiti: špikeris vadītājiem

 

 

 

 

 

 

 

 

Autore: Jana Strogonova - KIC Biznesa trenere, līderības, personāla attīstības un motivācijas eksperte

Jēgpilnas atgriezeniskās saites sniegšana ir viens no vienkāršākajaiem veidiem kā veidot attiecības ar darbiniekiem un panākt pozitīvas pārmaiņas. Personāla attīstības trenere Jana Strogonova sniedz 8 soļu špikeri, kā sniegt atgriezenisko saiti darbiniekam sevišķi delikātā jautājumā:

1. Uzaicini uz sarunu                                        

„Vai Tev ir 2 minūtes? Vēlos aprunāties.”

2. Nosauc savu motīvu                                

  „Mums ir lieliska komanda un es vēlos, lai mēs arī turpmāk visi darbotos kopā”

3. Apraksti uzvedību                                    

„Es esmu ievērojis, ka Tev ir spēcīgs sviedru aromāts”

4. Nosauc, kādu ietekmi tas atstāj             

  „Mēs visi  strādājam nelielā telpā un es nevēlos, lai kāds negribētu strādā kopā  ar Tevi šīs iemesla dēļ. Tu esi lielisks kolēģis un ir patiess prieks strādāt kopā.”

5. Pajautā, kā cilvēks uztver šo situāciju (šeit varat sagaidīt attaisnošanos/emocijas utt.)

„Šī  ir neērta situācija gan Tev, gan man. Taču es vēlējos, lai to uzzini no manis nevis no kāda cita. Ko Tu par to domā?”

 Citi varianti: „Kāda ir Tava attieksme pret šo?”   “Vai tā tas notika?”

6. Iesaki vai pieprasi: „Kāds Tev ir risinājums šai situācijai?”

  • Ja darbiniekam nav risinājuma, vari dot savu ierosinājumu – kā atrisināt konkrēto situāciju/mainīt uzvedību/uzlabot rezultātus.

7. Vienojaties par nākamajiem soļiem:  „Vai esi gatavs/-a tā rīkoties?”

  • Nodrošini, ka jūs abi zināt, kas jādara. Cilvēkam jāzin, ka Tev rūp un Tu vēlies, lai viņš izaugtu un attīstītos. Nosaki mērķus, saplāno, seko līdzi attīstībai un novērtē progresu.

8. Pateicies patiesi un no sirds: „Liels paldies Tev par šo sarunu!”

Vēlāk. Seko līdzi attīstībai                            

Atkārtotas atgriezeniskās saites – uzslavējot par paveikto vai pārrunājot nepaveikto

Ir jāseko līdzi vai, notiek tas, par ko vienojāties, un attiecīgi jārīkojas. Neaizmirsti dokumentēt to, par ko vienojāties. Pārrunājiet to, kas strādā un kas nē.