6 izcila pārdošanas vadītāja īpašības

 

 

Nemelosim, ja teiksim, ka pārdošanas vadītājs ir ne tikai varonis, bet arī galvenais atslēgas cilvēks, kas nosaka, cik veiksmīgi būs uzņēmuma pārdošanas rādītāji. Ir vadītāji, kas argumentē, ka izcils pārdošanas vadītājs rādītājus ietekmē vairāk kā izcilu pārdevēju komanda.

Dalāmies ar 6 būtiskām izcila pārdošanas vadītāja īpašībām, kam jāpiemīt, lai uzņēmums sasniegtu mērķus:

 1# Spēja būt mentoram un atbalstīt komandu

Šī ir nozīmīgākā īpašība, lai vadītājs būtu savas komandas virzītājspēks. Mentoringa un koučinga mērķis šajā kontekstā ir palīdzēt pārdevējiem uzlabot savu sniegumu un izmantot pilnu potenciālu. Lai cik laba būtu Jūsu pārdošanas komanda, pārdošanas vadītājam jābūt virzītājam, palīdzot savām zvaigznēm kļūt par vēl lielākām zvaigznēm un jaunajiem pārdevējiem kļūt par nozīmīgiem spēlētājiem. Atbalsta funkcija ne tikai palielina pārdošanas apjomus, bet arī komandas iesaisti un darbinieku apmierinātību. Lai gan pastāv izcili treneri, ko var piesaistīt pārdošanas komandas supervīzijām, treniņiem un atbalstam, (jautā mums par šo), taču tas nenozīmē, ka šī funkcija diendienā nav jāpilda arī pārdošanas vadītājam.

 

 2# Biznesa domāšana

Viens no iemesliem, kāpēc pārdošanas vadītāji ir bieži viesi arī KIC vadītāju programmās, kā piemēram, Biznesa Klasē, ir nepieciešamība jebkuram struktūrvienības vadītājam spēt domāt biznesa stratēģijas kontekstā, izprast lielo bildi par kompleksiem biznesa lēmumiem un palīdzēt arī pārdošanas komandai izprast biznesa stratēģiju un atbilstoši tai rīkotos. Korporatīvās pārdošanas - B2B segmentā šis ir sevišķi būtiski, jo pārdevējs patiesībā ir konsultants, kam jāizprot arī klienta bizness, lai piedāvātu darījumus jēgpilni.

 

 3# Darbinieku snieguma novērtēšana

Un ar šo spēju/funkciju netiek domātas tikai pārrunas ar darbiniekiem vai ikgadējā snieguma pārskatīšana, bet vispusīga spēja plānot un risināt ar sniegumu saistītos izaicinājumus un runāt par tiem, nevis ignorēt, nepārtraukti paaugstinot snieguma latiņu.

 

4# Darbinieku pieņemšana un komandas veidošana

Lai gan šī funkcija ne vienmēr ir vienpusīgā pārdošanas vadītāja kompetencē, taču, ņemot vērā, cik svarīga ir stabila pārdošanas komanda, atlases un pārdevēja izvēles procesam jābūt perfekti izveidotam, lai spētu pieņemt vislabāko iespējamo kandidātu. Šīs kļūdas maksā daudz, un ir būtiski identificēt un nepalaist garām talantus, kā arī rūpēties par to noturēšanu. Par darbu ar "zvaigznēm" un "atpalicējiem" treneri runā vairākos Pārdošanas Vadīšanas Meistarklase mācību moduļos).

 

5# Līdera kods

Šķiet, ka līderība jau kādu desmitgadi tiek iekļauta izcila vadītāja nepieciešamo īpašību sarakstā. Vai to var iemācīties? Mēs ticam, ka jā, taču vēl būtiskāk ir apgūt prasmes, kas ļauj kļūt par līderi – spēja dalīties ar savu redzējumu, veiksmīgi sniegt atgriezenisko saiti, rūpēties par savu komandu, komunicēt atklāti, iedvesmot un rādīt komandai piemēru.

 

6# Risinājumiem atvērts prāts

Pārdošana jau sen vairs nav 1 cilvēka un pat ne tikai komandas darbs, tieši tāpēc pārdošanas vadītāja īpašību trauciņā jābūt arī zinātkārei un izpratnei par to, kādi risinājumi vēl pieejami pārdošanas efektivitācijai, sākot no CRM līdz digitālās pārdošanas rīkiem un to, cik ļoti pārdošanai jāiet roku rokā ar mārketingu.

 

 

Nenokavējiet!

Pārdošanas vadītāji satiekas:


14.03.2018. - 27.11.2018.

PĀRDOŠANAS VADĪŠANAS MEISTARKLASE

18 dienu programma pārdošanas vadītājiem,

kas vēlas  sasniegt vairāk, pārdot labāk un virzīt komandu uz jauniem augstumiem!

Sistemātiska pieeja, daudz rīku un absolūti praktiskas mācības ar meistardarba izstrādi.

 

 

Avoti:

  • KIC Pārdošanas vadīšanas meistarklases absolventu novērtēšanas anketas
  • Steven A. Rosen, Salesforce – essential skills of sales manager